måndag 2 februari 2015

Vårens program

Nu är det full fart i skaparverkstan!
Året började så bra med beställningar på mindre verk som säljs runt om i landet
till konstföreningar.
Under våren kommer jag att ställa ut på Stockholms Konstsalong,
som har en ny spännande lokal, nämligen bergrummet på Skeppsholmen i Stockholm.
Jag tror att det kommer att passa mina skulpturer mycket bra då det förmodligen inte
är så starkt allmänljus. Skulpturerna kommer mer till sin rätt om det är lite halvljust och
de har en spotbelysning på sig som lyser upp skulpturen,  man får då väldigt vackra skuggor på väggarna.
De ska helst hänga lite fritt också, men det brukar inte vara det lättaste att få till i en utställningslokal.
Det blir hängning senast den 2 mars och sedan öppnar utställningen för konstföreningar och
press den 5-6 mars. Öppet för allmänheten är den 7-15 mars.
Jag har en monter att fylla upp, så jag måste väl ha ett tiotal verk färdiga misstänker jag.
Nästa projekt blir Konstrundan i Skåne i Påsk. Den startar på långfredagen den 3 april och pågår till söndagen den 12 april.  Då kommer jag att ställa ut på Lönebostället i Gladsax som har ett mysigt café och galleri, där Charlotte Adde kommer att ställa ut sina fina verk. Jag kommer att göra en installation utomhus som jag jobbar för fullt med just nu. Lönebostället ligger mittemot kyrkan i Gladsax. (finns på FB)
Där kommer jag också att ställa ut i en stor lada, tillsammans med Fotografen Heinz Angermayr, som gör häftiga foton på bla.kroppar. Jag har länge försökt övertala Heinz och nu är han på G med skapandet.
Det kommer att bli en häftig kombination med mina torsos i nät.
Dessutom kommer jag att ha några verk hängande på Ingelsta Kalkon, som är kända för sin goda mat.
Hoppas att ni kommer förbi Stockholms Konstsalong och att ni tar er ner till Skåne, Gladsax och Ingelsta.
Har ni inte varit på konstrundan ännu så gör det i år :-) Det är en folkfest av stora mått!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar