måndag 15 juni 2015

Sommarens utställningar

Just nu kan ni se mina torsos och klänningar på Lönebostället i Gladsax.  igladsax.se 
Där hänger de tom. den 28 juni.
Om ni befinner er i Stockholmsområdet så hittar ni en stor klänning i form av taklampa och en klänning som man kan hänga ute, samt några torsos, på Olsons Möbler, på Stora Säby Gård i Åkersberga.
I dagarna kommer också flera av mina klänningar i nät att installeras på Ingmarsö
i Stockholms skärgård. Torsdagen den 9 juli blir det vernissage på hembyggdsgården, Lurkan.
För mer info om utställningen, kontakta Helen Duhs på Art Motion.
Jag jobbar nu för fullt med förberedelserna inför Skulpturparken på Kronovalls slott, som ligger naturskönt i Tomelilla kommun. www.kronovall.se 
Där kommer jag att ställa ut tillsammans med Stefan J Petersén, Laila Orning, Vivianne E Rosqvist, Astrid Gillenius och David J Wadsworth. Det blir en spännande utställning om självständighet, frihet och kärlek.
Jag har denna gång skapat en brudklänning, den symboliserar lycka, framtidstro och att välja att satsa på en framtid tillsammans med en annan människa.
En dröm vi delar med de flesta människor, oavsett varifrån vi kommer eller vem vi älskar.
Invigning sker lördagen den 18 juli kl. 13.00 utställningen pågår tom den 30 augusti.

Hoppas att vi ses i sommar!

Klänningen nedan kommer att hänga på Ingmarsö  i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar