måndag 7 december 2015

Hösten vintern 2015

Denna höst har varit en härlig resa, jag har ställt ut mina verk på Scandic Park Hotell på Karlavägen 43 under hela hösten, längre än planen var från början.
Först tillsammans med Annica Johansson som visade sina fina målningar av Ingrid Bergman och sedan tillsammans med Heinz Angermayr som visat sina coola bilder.
Samarbetet med Caroline Asplund, på Fo-Ko, som hållit i utställningarna, har gått som på räls, vi är ett jättebra team! (se www.fo-ko.se )
Jag var också med en sväng uppe på Mood Gallerian och visade min konst.
Minst 15 skulpturer i olika storlekar har fått nya hem, vilket är inspirerande i sig!

Nu har jag spenderat två helger på Kronovalls Vinslott där jag visat lite skulptur och gjort reklam för kommande utställningar på Kronovall.
Vi har haft ett planeringsmöte inför våren och sommaren.
Under Konstrundan på Österlen kommer Karin Holmström, som målar gudomligt vackert och jag att ställa ut i Spannstallet.
Skulpturparken Kronovallsvinslott öppnar nästa sommar den 9 juli och pågår tom. den 28 augusti.
Denna gång kommer fler konstnärer att bjudas in, då vi har större yta att ställa ut på.

I slutet av november åkte jag till Göteborg och nu finns mina alster på Galleri Backlund, som är ett jättefint galleri i centrala Göteborg. www.galleribacklund.se 
deras Vintersalong pågår hela december tom den 27 januari.
Till min stora glädje så sålde de två av mina skulpturer redan första veckan.

Nu är det inte långt till jul och våra tre döttrar kommer ner till Skåne. Det ska bli underbart!

Kanske att jag får en och annan skulptur ur händerna också.

God Jul och Gott Nytt År!



                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar