onsdag 28 september 2016

Hösten 2016

Hösten är här och vindarna viner runt husknuten på Österlen.
Så sent som igår, den 27 september, var det 20 grader varmt och sol!
Just nu håller vi på att avsluta årets skulpturpark,
Skulpturparken Kronovalls Vinslott
(finns här på FB, där hittar ni också en liten film, om ni inte varit där i sommar)
Vi har varit 22 konstnärer som visat våra verk och vi har haft många besökare.
Nästa sommar öppnar vi skulpturparken den 9 juli igen.
2017 blir det tredje året då vi visar konst på Kronovalls slott.
www.kronovall.se
Jag kommer att vara projektledare för skulpturparken även nästa år.
När jag uppdaterade min hemsida www.lisaabelsson.com igår kunde jag konstatera
att jag deltagit i 11 utställningar i år och det är inte slut ännu.
Nu senast ställde jag ut på Hägernäs Strands Galleri norr om Stockholm och många av mina verk fick nya hem. Det finns fortfarande kvar några skulpturer på galleriet!
I oktober kommer jag att vara med i Fo-Ko, som har hyrt in sig i passagen på baksidan av NK mot Mäster Samuelsgatan till.  Se  fo-ko.se
Vi blir ett gäng konstnärer som visar upp våra verk där.
Utställningen pågår 20-30/10.
Den 20/10 ställer jag ut hos Vårdlänken, som öppnar ett nytt kontor på Lilla Torg i Malmö,
med ett stort kundevent.
I november finns planer på att göra något under allhelgonahelgen, då Österlen lyser.
I december visar jag lite skulptur på slottet under andra och tredje advent, då det samtidigt pågår en stor julmarknad i Spannstallet.
Om ni är intresserade av var jag kommer att ställa ut framöver se hemsidan
www.lisaabelsson.com
Hoppas att ni får en härlig höst!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar